Mniej plastiku w Lidlu

2019-09-09

|

Sieci handlowe

Mniej plastiku w Lidlu

Świadomość ekologiczna w ostatnim czasie znacznie wzrasta. Coraz bardziej popularne stają się akcje ograniczające zużycie plastiku. Teraz przyłączył się do nich również Lidl, który zachęca do podobnych działań swoich klientów. Sieć przekonuje, że każda pojedyncza decyzja ma ogromny wpływ na nasze środowisko, dlatego powinniśmy wspólnie o nie dbać.

Czy plastik naprawdę szkodzi?

Niektórzy myślą, że jedna plastikowa torebka czy słomka na pewno nie zaszkodzą naszej planecie. Są w ogromnym błędzie, o czym przekonuje Lidl. Zdaniem sieci zużycie nawet kawałka plastiku wpływa niekorzystnie na środowisko, w którym żyjemy i jakie pozostawimy dla naszych potomków. Każda pojedyncza butelka czy torebka wykonana z plastiku zamienia się w poważny problem, ponieważ na świecie są ich miliardy. Z tego powodu Lidl zachęca konsumentów do ograniczania ilości plastiku podczas robienia zakupów.

Liczby przedstawiające ograniczenie zużycia plastiku przez sieć

Dzięki działaniom sieci tylko w 2019 r. zużycie plastiku zostanie obniżone o ponad 800 ton. Jest to możliwe dzięki ograniczeniu plastiku w opakowaniach produktów znajdujących się w sklepach. Redukcja materiału PET w butelkach wody Saquaro pozwoli osiągnąć 442 tony plastiku mniej. Kolejny produkt, który ulegnie zmianie to opakowania mięsa i drobiu. Materiał PET PE zostanie zastąpiony przez mono PP (polipropylen), dzięki czemu tacki staną się lżejsze i przede wszystkim w 100 proc. recyklingowalne. Osiągnięcie 150 ton plastiku mniej będzie możliwe dzięki coraz większej ilości warzyw i owoców, które są sprzedawane luzem, bez pakowania ich w plastikowe opakowania czy folie.

Jakie plany na przyszłość ma sieć?

Lidl zapewnia, że ograniczenie plastiku w sklepach nie stanowi jednorazowej akcji. Sieć myśli odpowiedzialnie i długoterminowo, dzięki czemu planuje już kolejne kroki mające na celu jeszcze większe ograniczenie plastiku podczas zakupów. Ich marzeniem jest zredukowanie tego szkodliwego materiału w opakowaniach marek aż o 20 proc. Taki plan ma zostać zrealizowany do 2025 r. Zobowiązanie dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczącą część półek sklepowych sieci. Sklep zapewnia także, że do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą nadawały się do recyklingu.