Carrefour testuje eko-stacje kosmetyczne

Carrefour znany jest z uruchamiania akcji, których zadaniem jest przyczynienie się do dbania o środowisko. Już niedługo będziesz mieć możliwość kupienia żelu pod prysznic i innych kosmetyków… we własnym pojemniku! Sieć uruchamia pierwszą stację refillingową, która pozwoli zredukować ilość plastikowych opakowań, które kupują Klienci.

Pierwsze stacje refillingowe

Stacje refillingowe powstały na bazie polityki stosowanej przez Carrefour, według której powinno się redukować plastik i przeprowadzić działania mające na celu transformację żywieniową. Pierwsza stacja pojawiła się więc w Carrefour BIO, który znajduje się na warszawskim Bemowie. Można tam uzupełnić opakowania wielokrotnego użytku. Cały koncept powstał przy współpracy z marką kosmetyczną Yope oraz startupem Swapp!

Jakie korzyści z używania stacji płyną do Klientów?

Plastik ma ogromny wpływ na nasze środowisko, dlatego jego redukcja jest bardzo ważna. Carrefour to pierwsza sieć omnikanałowa, która uruchomiła stację refillingową. To jeden z kroków do zachęcenia klientów, aby odpowiedzialnie gospodarowali odpadami i wykazywali zachowania proekologiczne. Co najważniejsze, cała inicjatywa Zero Waste będzie przynosiła zyski nie tylko dla środowiska, ale też dla producenta oraz oczywiście, Klientów. Producent kosmetyków nie będzie musiał masowo przygotowywać opakowań, więc zaoszczędzi, a Klienci będą mogli kupić kosmetyki Yope z 15% zniżką.

Oczami twórców konceptu

„W 2018 roku Grupa Carrefour zobowiązała się w ramach polityki opakowań do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych. Główne cele wyznaczone w tym obszarze to: wprowadzenie do 2025 r. 100% opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5% w porównaniu z 2017 r. Jednym z takich projektów jest stacja do refillingu opakowań Swapp, gdzie można uzupełnić kosmetyki polskiej marki Yope do butelek wielokrotnego użytku. Odpowiada on na problemy środowiskowe związane z nadprodukcją opakowań i powstających z nich odpadów opakowaniowych.” mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour.

Carrefour dba o planetę wielotorowo!

Warto też wspomnieć, że Carrefour to sieć, która od dawna działa wielotorowo i stara się być jak najbardziej sprzyjać planecie. W 2019 roku w Carrefour Polska ograniczyło masę tworzyw sztucznych wprowadzanych do obrotu o 5,1 ton. To bardzo duże ilości! Carrefour dba też o to, aby w ich supermarketach można było kupić produkty w opakowaniach biodegradowalnych, umożliwia konsumentom zakup produktów na wagę do własnego pojemnika oraz kawy do własnego kubka.

Kategorie

Ostatnie wpisy

    Aktualne wiadomości handlowe sieci