Strona główna >Blog >Sieci handlowe >McDonald’s w Polsce - sieć ma już 500 restauracji! 30 lat temu pojawił się w Polsce

McDonald’s w Polsce - sieć ma już 500 restauracji! 30 lat temu pojawił się w Polsce

Choć liczba fast foodów stale rośnie, McDonald’s w Polsce zawsze będzie na wyjątkowym miejscu. Nic w tym dziwnego – w końcu to najstarsza restauracja tego typu w Polsce, a w tym roku mija 30 lat od otwarcia pierwszego lokalu. Jak zmienia się McDonald’s w Polsce i co dzisiaj warto zjeść w tej kultowej restauracji?

Pierwszy McDonald's w Polsce – jak wyglądało otwarcie 30 lat temu?

Aż trudno uwierzyć, że to już 30 lat. Pierwszy McDonald’s w Polsce został otwarty 17 czerwca 1992 roku. Podobnie jak i teraz przy okazji wprowadzania nowych sklepów na polski rynek przed restauracją ustawiła się wtedy kolejka. Niewątpliwie było to ważne wydarzenie – jeden z kroków wprowadzających Polskę w nowoczesność i otwierających na świat. Było to święto dla warszawiaków, ale nie tylko. Restauracja McDonald's także i dziś cieszy się popularnością wśród Polaków, choć przez trzydzieści lat wiele się zmieniło.

Pierwszy McDonald's w Polsce został otwarty w Warszawie w budynku warszawskiego "Sezamu" na rogu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Na otwarcie restauracji Polacy musieli czekać naprawdę długo. Pierwszy McDonald's na świecie został otwarty przez braci Richarda i Maurice McDonald 15 maja 1940 roku w San Bernardino w Kalifornii. Pierwsze rozmowy dotyczące otwarcia McDonald’s w Polsce były toczone już w latach 70. XX wieku. Dla porównania, pierwszy McDonald's w Niemczech powstał w Monachium w 1971 roku.

McDonald’s w Polsce ma już ponad 500 restauracji! Co zmienia się w wystroju i ofercie?

Wraz z jubileuszem trzydziestolecia restauracji McDonald’s w Polsce została otwarta 500. restauracja. Aż trudno uwierzyć, ile jest McDonaldów w Polsce. W Tomaszowie Mazowieckim powstał nowoczesny lokal, który stawia na ekologię – część energii czerpie z fotowoltaiki i turbiny wiatrowej. Jak duża jest różnica między pierwszymi i teraźniejszymi restauracjami McDonald’s?

Wystrój wnętrz restauracji McDonald’s zmienił się znacznie. Pierwsze lokale były proste i skromne. W nowo powstających i modernizowanych restauracjach widać ciekawe projekty i rozwiązania designerskie. Już w 1994 roku pojawił się pierwszy lokal z linią McDrive. Nie tak dawno w lokalach wydzielono także strefę McCafe, gdzie kawę podaje się w porcelanowych filiżankach.

To, co jednak najbardziej zmieniło się od tego czasu, to menu McDonald's. Dwa lata temu, w 2020 roku swoje dwudziestolecie świętowała kanapka serwowana jedynie w Polsce. Rodzimy burger Polaków – WieśMac – szybko skradł serca konsumentów. Nadal pozostaje w czołówce popularności. Niemniej, menu McDonald's stale się zmienia. Nowością są burgery premium, czyli Maestro oraz opcja wegetariańska. Vege menu w McDonald’s to sygnał, że restauracja podąża za potrzebami i zmieniającymi się preferencjami klientów. Zmienia się wygląd lokali, ich podejście do ekologii, a przede wszystkim kuchnia. Wierni fani burgerów nie powinni się jednak martwić – klasyki pozostają w menu McDonald's i nadal są tak samo pyszne.

Zaskakujące dania z menu McDonald's, które nigdy nie pojawiły się w Polsce

Nie każdy wie, że w różnych restauracjach McDonald’s można zjeść niepowtarzalne dania. Wiąże się to z tym, że preferencje smakowe i ulubione kompozycje składników spożywczych różnią się w zależności od kraju i szerokości geograficznej.

McDonald’s w Polsce też ma takie danie – to WieśMac – burger pasujący idealnie do podniebienia Polaków. Od lat znajduje się w czołówce sprzedaży. Jakie ciekawe dania można zjeść w McDonald’s w innych częściach świata? Warto wymienić kilka najciekawszych:

  • w Holandii serwują McKroket – burger z kotletem zrobionym z wołowiny, bułki, sera i sosu musztardowego,
  • w Hong Kongu dostać można czarne bułki – zabarwione tuszem z kałamarnicy,
  • w Brazylii w ofercie śniadaniowej znajduje się tradycyjna bułeczka serowa - Pão de Queijo.

Regionalnych dań w ofercie McDonald’s jest znacznie więcej. Dodatkowo oferta stale się zmienia. Warto, będąc ze granicą, wstąpić do McDonalda i zobaczyć, co warto zamówić w danym kraju.

Oferta śniadaniowa McDonald's – menu idealne na pierwszy posiłek

Coraz więcej osób regularnie korzysta ze śniadań w McDonald’s. Nic w tym dziwnego, że oferta śniadaniowa McDonald zmienia się, by jak najlepiej zaspokoić gusta klientów. Da się zauważyć znaczną poprawę jakości kawy serwowanej w lokalach. Szczególnie przyjemnie jest napić się kawy z porcelanowych kubków dostępnych w strefie McCafe. Opcja na wynos jest jednak tak samo dobra.

Poza kawą, która dla wielu jest podstawą śniadania, klienci mają coraz szerszy wybór oferty śniadaniowej. Nowości McDonald's dotyczą nie tylko dań obiadowych, ale i śniadań. Wiele oferowanych propozycji przekona nawet osoby, które dotąd unikały oferty śniadaniowej -  szczególnie wyśmienite McMuffiny i sycące kajzerki. Wraz z aromatyczną kawą stanowią idealną opcję na początek owocnego dnia.

Co warto kupić w McDonald's? Smaczne propozycje idealne na obiad

W przypadku restauracji McDonald's oferta dań jest bardzo szeroka. Można postawić na klasyki i zamówić zestaw z takimi kanapkami jak BigMac czy WieśMac. Wyśmienitą propozycją jest także burger Maestro. Wrapy i sałatki to opcja dla osób lubiących w daniu większą ilość świeżych warzyw. Z pewnością są klienci, którzy stale zamawiają jednego, ulubionego burgera. Są też tacy, którzy lubią poznawać nowe smaki. W takim wypadku warto śledzić promocje McDonald's, dzięki którym pyszne burgery można zjeść w bardzo okazyjnych cenach.

Słodkie menu w McDonald's – pyszne lody, chrupiące ciastka i kultowe makaroniki

McDonald’s w Polsce to także miejsce dla wielbicieli słodyczy i słodkości. Od lat jednym z hitów sprzedażowych jest shake z McDonalda. To produkt po prostu kultowy, podobnie zresztą jak dostępne stale makaroniki. Lody i ciastka to przepyszny deser po sytym posiłku. Mogą także doskonale łączyć się z pyszną kawą.

Odkąd w 2008 roku w restauracjach McDonald’s w Polsce wydzielono strefy McCafe, kawa i deser zyskały całkiem inną jakość. Menu restauracji wzbogacone zostało o nowe pozycje, a kawa i wystrój wnętrza nie ustępują tu jakości najlepszych kawiarni.

Vege menu w McDonald's – odpowiedź restauracji na większe wymagania klientów

McDonald’s w Polsce zmienia się – stale stara się odpowiadać na potrzeby klientów. Jedną z takich zmian jest wprowadzenie do menu opcji wegetariańskich, w tym burgera wegetariańskiego. Inne roślinne kanapki pojawiają się w McDonald przy okazji ofert specjalnych. Veggie Burger to kanapka z kotletem z groszku, marchwi i brokułów serwowana z serem cheddar, pomidorem, sałatą i sosem. Nie jest to opcja wegańska, ale dla wegetarian idealna.

Wprowadzenie menu bezmięsnego to zmiana związana z tym, że coraz więcej osób decyduje się nie jeść mięsa ze względów ekologicznych. McDonald’s Polska zmienia się także w tej kwestii. Widać to patrząc na zastawę – jednorazową, ale nadającą się do recyklingu. Ilość plastiku została ograniczona tu do minimum. Nie znajdziemy już w McDonald’s plastikowych słomek czy sztućców.

Jakie nowości i promocje McDonald’s szykuje dla klientów w najbliższych miesiącach?

Nowości w McDonald's są w ostatnim czasie zaskakujące i trafiają w gusta klientów. Dla przykładu, nowe kanapki w stałym menu – Veggie Burger i Maestro cieszą się dużą popularnością. Równie ciekawe są oferty specjalne - często aż szkoda, że z czasem znikają z oferty. Z tego względu warto czekać na koniec listopada, kiedy w menu pojawi się ponownie Kanapka Drwala - lepiej nie zwlekać z jej zakupem – dostępna jest jedynie przez dwa miesiące w roku.

Bez wątpienia McDonald’s w Polsce zmienia się i wprowadza do menu nowe produkty, które szybko zyskują sympatię klientów. Zapewne związane jest to z dobrą obserwacją i szybkim odpowiadaniem na gusta konsumentów. Wszyscy fani McDonald’s czekają na kolejne nowości. Niemniej poza zmianami, z restauracji nie znika to co dobre – zawsze można tu liczyć na świeże i pyszne burgery, frytki i inne dania, które zaspokajają głód i rozpieszczają podniebienie.

Kategorie

Ostatnie wpisy

    Aktualne wiadomości handlowe sieci