Ruszył oficjalny profil Aldi na Instagramie

ALDI to kolejna sieć supermarketów, która postanowiła jeszcze bardziej zgłębić świat Social Media i pojawiła się na Instagramie! Czego możemy spodziewać się na nowym kanale komunikacyjnym marki? Bieżące informacje o produktach i promocjach, naturalne zdjęcia bez graficznej ingerencji… A to nie wszystko!

To nie pierwsza styczność ze światem Social Media

„Galopem na Insta” to hasło, które ALDI promuje, aby zachęcić do odwiedzenia ich profilu. Matka w Social Mediach zadebiutowała pod koniec 2019 r., kiedy to stworzyli fanpage na Facebooku i już w pierwszym miesiącu zdobyli 10565 fanów. Wszystko to za sprawą żartobliwego tonu wypowiedzi i ciekawych kreacji, które można było tam zobaczyć. To samo firma zamierza przenieść na Instagram i mimo że treści będą się różnić, to lekki, luźny ton pozostanie. „Raz Aldi, Zawsze Aldi” to slogan marki, które od niespełna roku stanowi podstawę nowej strategii marketingowej tej sieci. Wszelkie reklamy, również te na Instagramie, są prowadzone w jego duchu. Ambasadorami marki na Instagramie będą produkty marki własnej.

Czy Aldi zastąpi marketing tradycyjny internetowym?

Marka ALDI wielu osobom kojarzy się z dość tradycyjnym marketingiem. Billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe. Od czasu do czasu przewijały się reklamy w Internecie lub na Facebooku, jednak nie był to główny sposób komunikacji. Dziś do obszaru e-marketingu dochodzi profil na Instagramie, który ma ogromny potencjał. Przede wszystkim dzięki niemu dotrzeć można do młodszych osób, które na Facebooku nie spędzają już czasu wcale lub bywają tam bardzo rzadko.

Nowa koncepcja komunikacji

Istotne jest to, że ALDI przygotował pełną koncepcję prezentowania treści, w której podstawą są dwie wartości: wiarygodność i autentyczność. Wizualnie profil będzie bazował na fotografiach. Poza Insta Stories, profil będzie budowany w oparciu o zdjęcia produktów marek własnych ALDI. To ciekawe rozwiązanie, ponieważ do tej pory użytkownicy Instagramu byli przyzwyczajeni do grafik umieszczanych przez różne sieci sklepów.

Agnieszka Barańska, Dyrektor Marketingu i Komunikacji w ALDI Polska dogłębnie opisuje skąd wziął się pomysł na taki profil. „Naszym założeniem strategicznym jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów i spotkanie ich tam, gdzie poza zakupami i codziennymi obowiązkami spędzają najwięcej czasu. Właśnie dlatego kluczowe jest dla nas budowanie świadomości marki w nowym kanale i kreowanie jej wizerunku jako ciekawej i wartej lepszego poznania. Na Instagramie prezentować będziemy nasze produkty w designerski, nieoczywisty i kreatywny sposób, przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznego dla nas sposobu komunikacji z lekkim przymrużeniem oka. Odpowiadamy w ten sposób na potrzeby klientów, którzy na Instagramie poszukują rozrywki, informacji i inspiracji. Na naszym kanale coś dla siebie znajdą zarówno miłośnicy kreatywnej komunikacji, dobrego jedzenia i jakościowych produktów.”.

Czy ALDI poradzi sobie z działalnością w Social Media? Warto ich obserwować, aby ocenić samodzielnie!

Kategorie

Ostatnie wpisy

    Aktualne wiadomości handlowe sieci