Nowa kampania Żabki: maseczka nie zmienia wieku

23.11.2020

|

Sieci handlowe

Nowa kampania Żabki: maseczka nie zmienia wieku

Obostrzenia związane z pandemią, zakładają między innymi obowiązek zakrywania nosa i ust. W sklepach, takich jak Żabka, rodzi to pewien problem, a mianowicie trudno jest zidentyfikować wiek osób, które chcą kupić alkohol. Zrodziło to ideę, która została wprowadzona do sieci Żabka. Rusza nowa kampania społeczna, która ma na celu uwrażliwienie franczyzobiorców i pracowników, w kwestii dokładnego sprawdzania wieku klientów sięgających po alkohol. Jej hasło brzmi: „Maseczka nie zmienia wieku. W Żabce alkohol sprzedajemy odpowiedzialnie!”! Co to oznacza w praktyce?

Po co powstała nowa kampania?

Kampania ta powstała, aby przypomnieć franczyzobiorcom i pracownikom, jak duża odpowiedzialność za młodzież spoczywa na ich barkach. W tym celu przygotowano specjalne ulotki, w których zawarto wskazówki ułatwiające asertywną odmowę sprzedaży alkoholu osobom poniżej osiemnastego roku życia. Oprócz tego, personel otrzymał przypinki z hasłem kampanii, które mają uświadamiać klientom zasady panujące w sieci sklepów Żabka.

Oczami zarządu sieci Żabka

„Odpowiedzialnie podchodzimy do sprzedaży alkoholu w naszej sieci, dlatego w związku z utrudnioną przez sprzedawców oceną wieku klientów noszących maseczki, wystartowaliśmy z kampanią „Maseczka nie zmienia wieku. W Żabce alkohol sprzedajemy odpowiedzialnie!”. W ramach tego projektu przypominamy naszym franczyzobiorcom i pracownikom sklepów o obowiązujących przepisach i angażujemy ich w temat właściwego postępowania wobec niepełnoletnich klientów, którzy chcieliby kupić alkohol w naszej sieci”. mówi Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu firmy Żabka Polska.

Przeciwdziałanie alkoholizmowi wśród młodzieży w Żabce

W Polsce osoby niepełnoletnie nie mają prawa do zakupu alkoholu. Mimo to nastolatki często sięgają po tę używkę, co doprowadza nierzadko do dramatycznych skutków. Właśnie dlatego Żabka stara się zapobiegać sięganiu młodych ludzi po alkohol. Sieć od wielu lat stara się wspierać franczyzobiorców w tym, aby sprzedaż alkoholu w ich placówkach odbywała się w pełni odpowiedzialnie. Zarząd regularnie szkoli właścicieli w zakresie przepisów zawartych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Oprócz tego, stworzona została specjalna platforma e-learningowa, dzięki którym pracownicy sieci mogą szkolić się online. Szkolenia zawierają filmy i animacje, pomagające nauczyć się asertywności, która konieczna jest przy próbach kupna alkoholu przez osoby nieuprawnione. Poza tym, za każdym razem kiedy kasjer nabija na kasę alkohol, otrzymuje komunikat, przypominający o konieczności potwierdzenia pełnoletności.