Makro wspiera polską gastronomię

Sieć Makro wspiera polską gastronomię, co jest bardzo istotne w czasach, kiedy przez pandemię, zezwolono wyłącznie na wydawanie jedzenia na wynos. Właśnie po to, aby poprzeć restauratorów, szefów kuchni, kucharzy, kelnerów, barmanów, menedżerów lokali i wszystkich zatrudnionych w sektorze gastronomii, stworzono Manifest Gastro. Co mówi jego treść?

Kto stworzył Manifest dla polskiej gastronomii?

Manifest Gastro to efekt wspólnej pracy 16 organizacji branżowych zrzeszonych w ramach Sztabu Kryzysowego Polskiej Gastronomii i przedstawicieli branży. Można go przeczytać i poprzeć na stronie www.manifestgastro.pl. Obecnie w branży gastronomicznej pracuje około milion osób. W związku z pandemią, do listopada zamknięto aż 8 tysięcy lokali, a co za tym idzie około 150 osób zostało bezrobotnymi. „Manifest dla polskiej gastronomii” ma trafić do władz zarówno tych rządowych, jak i samorządowych oraz do mediów i opinii publicznej. O tym, jak istotna jest to inicjatywa świadczy fakt, iż w jej poparcie zaangażowały się wszystkie liczące się organizacje branżowe polskiej gastronomii oraz firmy sektora HoReCa, wśród nich MAKRO Polska – Członek Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej.

Po co stworzono Manifest?

Tworząc manifest, osoby zaangażowane chciały, aby gastronomia miała jeden, silny, wspólny głos. Chodziło także o pomoc w przetrwaniu tego najtrudniejszego czasu. „Manifest dla Polskiej Gastronomii to jeden silny głos naszej branży, która szczególnie w tych czasach musi być zintegrowana w gronie właścicieli i pracowników lokali gastronomicznych, dostawców do gastronomii, wypożyczalni i dystrybutorów. Wszyscy jesteśmy potrzebni dla rozwoju polskiej sztuki kulinarnej na świecie i promocji naszej wyjątkowej polskiej gościnności. Jak po każdym kryzysie, nadejdą dobre dni i chwile. Dlatego w każdym czasie integracja przedsiębiorców jest ważnym elementem współpracy i realizacji marzeń i ambicji zawodowych. Sztab i Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej integruje przedsiębiorców, gastronomów i dostawców. Jesteśmy dumni, że wspólnie możemy pełnić rolę rzecznika interesu gastronomów, który posiada poparcie największych organizacji i stowarzyszeń branży.” mówi Jacek Czauderna, prezes Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej i lider Sztabu Kryzysowego Polskiej Gastronomii.

Co Makro robi dla gastronomii we własnym zakresie?

Makro od początku pandemii wspiera swoich partnerów, takich jak bary, kawiarnie czy restauracje. Uruchomiono specjalny „Niezbędnik dla gastronomii”, czyli poradnik o tym, jak poradzić sobie w tym trudnym czasie. Prowadzone są także różne akcje, np. listopadowy „Tydzień Kuchni Polskiej” lub świąteczny „Zamów na świąteczny stół”, zachęcające do zamówień na wynos. „Wiosną bieżącego roku wystosowaliśmy apel do premiera rządu o szybkie i bezpieczne rozmrożenie sektora gastronomicznego. Naturalną kontynuacją naszych działań jest Manifest dla polskiej gastronomii. Czujemy, że nadszedł moment, w którym wszyscy musimy stanąć dla niej razem: pracownicy sektora, ale także jego klienci.” podkreśla Dominik Branny Prezes Zarządu Makro Polska.

Kategorie

Ostatnie wpisy

    Aktualne wiadomości handlowe sieci