Wielki sukces kampanii
Ta wspaniała akcja została zorganizowana przez Biedronkę i znaną markę odplamiaczy Vanish. Jej różowe kosze ustawiono w 300 sklepach sieci i zachęcano klientów, aby pozostawiać w nich ubrania. Nie miało znaczenia, czy odzież była wcześniej noszona czy nie, ale musiała być w dobrym stanie. Akcja była wspierana przez serię spotów emitowanych w głównych stacjach telewizyjnych. Dzięki temu mogło się o niej dowiedzieć więcej osób. Zebrane ubrania trafiły do ponad 500 rodzin będących m.in. pod opieką Caritas.
Dobre serce ludzi
Kampania „Daj swoim ubraniom drugie życie” trwała około miesiąca. Przez ten czas zebrano 40 ton odzieży. Przy jej odbiorze, segregacji i praniu pracowało 50 osób. Nieustannie uruchomionych było 5 pralek, które przez sześć dni w tygodniu prały otrzymane ubrania. W sklepach Biedronki przewijało się mnóstwo osób pozostawiających odzież w różowych pojemnikach Vanish. Okazało się, że wiele osób zdecydowało się na zrobienie porządków w szafie i znalazło niezniszczone ubrania, które nie były przez nich używane.
Wsparcie ekologii
Oprócz pomocy najbardziej potrzebującym akcja „Daj swoim ubraniom drugie życie” miała jeszcze jedną zaletę. Była głosem w dyskusji o ekologii przekonując, że używanych ubrań nie trzeba wyrzucać, ponieważ można je ponownie wykorzystać. Produkcja odzieży oznacza wysoką emisję dwutlenku węgla. Wiąże się również z kosztowną logistyką i dużą ilością odpadów. Dzięki oddawaniu swoich zniszczonych ubrań innym osobom można ograniczyć te negatywne skutki. Akcja Biedronki z pewnością wpłynęła pozytywnie na światopogląd niektórych ludzi. Nie tylko przekonała do szerzenia dobra, ale także zachęciła do dbania o ekologię.