Gazety lokalne dostępne w Biedronce

24.06.2020

|

Sieci handlowe

Gazety lokalne dostępne w Biedronce

Zakup gazety lokalnej wiąże się ze specjalną „wycieczką” do kiosku czy innego miejsca, dystrybuującego tego typu czytadła. A co gdyby można je było nabyć razem z niezbędnymi zakupami spożywczymi? Biedronka, wychodząc naprzeciw prośbom swoich klientów, rozpoczyna pilotażową sprzedaż tygodników lokalnych w swoich sklepach!

Gazety w Biedronce to nie nowość?

Jak wiadomo, już od dawna w Biedronkach w całej Polsce, spotkać można było różne gazety, jednak do tej pory, dostanie tam tygodników lokalnych, było niemożliwe. Już 16 czerwca się to zmieni! W ramach pilotażowych działań, które wskażą czy krok ten jest słuszny, w sieci Biedronka pojawią się różnego rodzaju gazety, m.in. Tygodnik Podhalański, Tygodnik Siedlecki, Tygodnik Zamojski i Nowiny Raciborskie.

Program pilotażowy dla tygodników lokalnych

W programie pilotażowym udział weźmie prawie 160 supermarketów, w 75 miejscowościach Polski. Do wyboru będą cztery wyżej wymienione Tygodniki, a wszystko to za sprawą konsultacji ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych. Przeprowadzony audyt wskazał, że to właśnie te tytuły mają się najlepiej na rynku i jak się okazuje, są one w na topowych miejscach, jeśli chodzi o regularną dystrybucję. Jak mówi Ryszard Pajura, prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, który to jest przedstawicielem największych lokalnych wydawnictw prasowych, dołączenie Biedronki do sieci dystrybutorów lokalnych gazet „to ważny krok ze strony tej sieci handlowej. Nasi czytelnicy na pewno to zauważą i będą szukać w jej sklepach swoich ulubionych tytułów lokalnych”.

Dlaczego Biedronka wprowadza lokalne gazety?

Według Grzegorza Pytko, dyrektora handlowego w sieci Biedronka, celem supermarketów jest przede wszystkim dostarczenie wszystkich, najważniejszych artykułów, pierwszej potrzeby. Oczywiście głównie jest to żywność, zarówno ta niezbędna codziennie, jak i tak bardziej wyszukana, stąd też pojawianie się różnego rodzaju ofert tygodniowych, np. tydzień włoski czy azjatycki. Obecnie sieć chce sprawdzić, czy lokalna prasa również jest tym, czego oczekują klienci. Według zarządu nie ma łatwiejszego sposobu na weryfikację niż wykonanie testu sprzedaży.

Czy działanie Biedronki ma sens?

Jak więc się okazuje, supermarkety Biedronka chcą dać swoim klientom to, czego potrzebują najbardziej. Obecnie możemy zaopatrzyć się tam zarówno w pieczywo, mięso, wędliny, sery, nabiał czy słodycze, jak i w kwiaty, chemię do domu, kosmetyki czy alkohol. Często na półkach znaleźć można także książki, płyty, artykuły gospodarstwa domowego oraz ubrania. Nic więc dziwnego, że sieć idzie o krok dalej i stara się dotrzeć do klientów za pomocą gazet o charakterze lokalnym, których nie da się kupić w każdym sklepie.