Empik korzysta ze sztucznej inteligencji przy otwieraniu nowych sklepów

15.01.2021

|

Sieci handlowe

Empik korzysta ze sztucznej inteligencji przy otwieraniu nowych sklepów

Grupa Empik znana jest ze swojej wysokiej pozycji na rynku sprzedaży wielokanałowej. Marka zakończyła 2020 rok z wynikiem 15 nowych sklepów i w sumie 289 otwartych salonów w całej Polsce. W 2021 roku powstanie 20 nowych salonów i 10 sklepów Papiernik by Empik.

Rok ekspansji

2020 rok był dla Empiku czasem ekspansji zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach, w których do tej pory nie było go wcale lub był w niewielkiej ilości.

„Szczególny potencjał widzimy w lokalizacjach w parkach handlowych, a w dużych miastach również bezpośrednio przy ulicach. Jednocześnie nadal stale bierzemy pod uwagę większe obiekty handlowe. Odpowiednio do lokalizacji dopasowujemy wypracowane i sprawdzone już formaty naszych sklepów, tj. standardowy – powyżej 250 mkw., oraz mały – od 150 do 200 mkw. W 2021 roku chcemy też zwiększyć o cztery liczbę salonów w nowoczesnym formacie Future Store.” Mówi Cezary Kupiec, Dyrektor Operacyjny Empiku.


Nowe lokalizacje Empiku


Od końca listopada do połowy grudnia Empik pojawił się w Łęcznej, Nysie i Ostrołęce, Wałbrzychu oraz Mławie. Ponadto w 2020 r. Empik wkroczył do: Jawora i Piastowa (luty), Otwocka, Kołobrzegu i Chojnic (maj), Ząbek (październik) oraz Strzelec Opolskich (listopad).


Nowe rozwiązania technologiczne


Bardzo ważną informacją jest, że Zespół Data Science sieci Empik stworzył, a następnie wdrożył model, który pomaga przewidywać jakie wyniki będą przynosić sklepy w różnych lokalizacjach. W 2021 roku pojawią się pierwsze sklepy postawione w lokalizacjach, które przewidział system. „Nasze specjalistyczne grono ekspertów data science wypracowuje rozwiązania wykorzystujące zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego, sieci neuronowe, nie tylko w procesach typowo technologicznych, ale szeroko, dla całej organizacji. Zarówno w zakresie sprzedaży stacjonarnej oraz e-commerce, jak i w kwestii optymalizacji łańcucha dostaw, rozwoju programów lojalnościowych czy nawet tworzenia treści. Ta mnogość punktów styku z klientami zapewnia olbrzymi potencjał na wypracowanie unikalnych na rynku rozwiązań, dostosowanych do specyfiki naszego biznesu.” opisywał Kasper Yearwood, Head of Advanced Customer Analytics & CRM w Empiku.


Empik.com – lider wśród marketplace


Nowe salony to nie tylko miejsca, w których można kupić produkty z szerokiego asortymentu sklepów Empik, ale także punkty odbioru zamówień i rezerwacji. Dostawa taka jest całkowicie darmowa. Oprócz tego strona empik.com to swego rodzaju marketplace, na którym obecnie znaleźć można produkty od ponad 1600 sprzedawców w 16 kategoriach produktowych. „Stale pracujemy nad rozwiązaniami, które mają jak najlepiej odpowiadać na potrzeby i preferencje współczesnych konsumentów. Pandemia utwierdziła nas w przekonaniu, że najlepszą drogą do tego celu jest omnichannel. Dlatego też ekspansji sieci stacjonarnej towarzyszy rozwój Empik.com i ścisła integracja obu kanałów, widoczna w praktyce w postaci m.in. usługi ekspresowej rezerwacji czy Premium Pay&Go.” Podkreśla Cezary Kupiec.