Ciche godziny w Aldi

23.02.2021

|

Sieci handlowe

Ciche godziny w Aldi

Dla osób ze spektrum autyzmu zakupy potrafią być niezwykłym wyzwaniem. Coraz więcej supermarketów stara się ułatwić im funkcjonowanie, poprzez wprowadzanie działań, które mają zapewnić większy komfort podczas zakupów. Do akcji „Ciche Godziny” dołączyła właśnie sieć ALDI.


Projekt „Ciche Godziny”


„Ciche Godziny” to projekt, który powstał z myślą o osobach ze spektrum autyzmu i ich bliskich. Jej inicjatorem jest Fundacja JiM. Jest to część corocznej kampanii „Polska Na Niebiesko”, która finał ma 2 kwietnia, czyli w Dzień Świadomości Autyzmu. Celem kampanii jest budowanie świadomości na temat spektrum autyzmu. W związku z dołączeniem sieci ALDI do inicjatywy „Ciche Godziny” od 1 lutego w sklepach będą obowiązywały specjalne zasady.


Zasady akcji w ALDI


„Ciche Godziny” będą obowiązywały w ALDI dwa razy w tygodniu: we wtorki od godziny 8:00 do 10:00 i soboty w godzinach 18:00-20:00. W tym czasie w sklepach nie będzie puszczana muzyka ani żadne komunikaty dźwiękowe. Dodatkowo uruchomione zostaną kasy pierwszeństwa właśnie dla osób ze spektrum autyzmu i ich opiekunów. „Ciche Godziny w ALDI” to kolejny krok w naszej odpowiedzialności społecznej, tym razem nastawiony na potrzeby osób w spektrum autyzmu. Zmniejszamy liczbę oraz natężenie bodźców w sklepie i wprowadzamy dedykowane kasy pierwszeństwa, co sprawi, że zarówno osoby w spektrum autyzmu, jak ich bliscy czy opiekunowie będą mogli w komfortowych warunkach zaopatrzyć się w codzienne produkty. Udogodnienia, które wprowadzamy to także nasza cegiełka do kampanii społecznej „Polska Na Niebiesko”. Poprzez nasze działania pokazujemy, jak w praktyce możemy pomóc osobom w spektrum autyzmu.” – mówi Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji i PR ALDI


Dla kogo stworzono akcję „Ciche Godziny”?


Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w Polsce jest aż 400 tysięcy osób ze spektrum autyzmu, które każdego dnia muszą mierzyć się z wyzwaniami codzienności, takimi jak zakupy. Dyskomfort związany z zakupami w głośnych miejscach odczuwa jednak prawie 3 miliony osób, ponieważ równie mocno jak podopieczni, cierpią ich opiekunowie i bliscy. Właśnie dlatego powstała inicjatywa „Ciche Godziny”. „Cieszymy się, że ALDI we wszystkich swoich sklepach wprowadziło ułatwienia dla osób w spektrum autyzmu oraz ich bliskich. Ograniczenie bodźców takich, jak muzyka, audiomarketing, a także udostępnienie kasy pierwszeństwa spowodują, że sklepy sieci staną się dla osób w spektrum przyjaznym otoczeniem podczas robienia zakupów.” – mówi Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji JiM.

Ciche Godziny w ALDI obowiązują bezterminowo. Sieć informuje klientów o akcji za pomocą e-mail marketingu, spotów radiowych, materiałów POS, w social mediach oraz na stronie www.