Projekt „Ciche Godziny”
„Ciche Godziny” to projekt, który powstał z myślą o osobach ze spektrum autyzmu i ich bliskich. Jej inicjatorem jest Fundacja JiM. Jest to część corocznej kampanii „Polska Na Niebiesko”, która finał ma 2 kwietnia, czyli w Dzień Świadomości Autyzmu. Celem kampanii jest budowanie świadomości na temat spektrum autyzmu. W związku z dołączeniem sieci ALDI do inicjatywy „Ciche Godziny” od 1 lutego w sklepach będą obowiązywały specjalne zasady.
Zasady akcji w ALDI
„Ciche Godziny” będą obowiązywały w ALDI dwa razy w tygodniu: we wtorki od godziny 8:00 do 10:00 i soboty w godzinach 18:00-20:00. W tym czasie w sklepach nie będzie puszczana muzyka ani żadne komunikaty dźwiękowe. Dodatkowo uruchomione zostaną kasy pierwszeństwa właśnie dla osób ze spektrum autyzmu i ich opiekunów. „Ciche Godziny w ALDI” to kolejny krok w naszej odpowiedzialności społecznej, tym razem nastawiony na potrzeby osób w spektrum autyzmu. Zmniejszamy liczbę oraz natężenie bodźców w sklepie i wprowadzamy dedykowane kasy pierwszeństwa, co sprawi, że zarówno osoby w spektrum autyzmu, jak ich bliscy czy opiekunowie będą mogli w komfortowych warunkach zaopatrzyć się w codzienne produkty. Udogodnienia, które wprowadzamy to także nasza cegiełka do kampanii społecznej „Polska Na Niebiesko”. Poprzez nasze działania pokazujemy, jak w praktyce możemy pomóc osobom w spektrum autyzmu.” – mówi Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji i PR ALDI
Dla kogo stworzono akcję „Ciche Godziny”?
Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w Polsce jest aż 400 tysięcy osób ze spektrum autyzmu, które każdego dnia muszą mierzyć się z wyzwaniami codzienności, takimi jak zakupy. Dyskomfort związany z zakupami w głośnych miejscach odczuwa jednak prawie 3 miliony osób, ponieważ równie mocno jak podopieczni, cierpią ich opiekunowie i bliscy. Właśnie dlatego powstała inicjatywa „Ciche Godziny”. „Cieszymy się, że ALDI we wszystkich swoich sklepach wprowadziło ułatwienia dla osób w spektrum autyzmu oraz ich bliskich. Ograniczenie bodźców takich, jak muzyka, audiomarketing, a także udostępnienie kasy pierwszeństwa spowodują, że sklepy sieci staną się dla osób w spektrum przyjaznym otoczeniem podczas robienia zakupów.” – mówi Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji JiM.
Ciche Godziny w ALDI obowiązują bezterminowo. Sieć informuje klientów o akcji za pomocą e-mail marketingu, spotów radiowych, materiałów POS, w social mediach oraz na stronie www.