Carrefour dba o dobro kurcząt mięsnych

post image - Carrefour dba o dobro kurcząt mięsnych

Carrefour prężnie działa, aby każdego miesiąca produkty marki własnej były coraz lepszej jakości. Właśnie dlatego, jako pierwsza sieć w Polsce, przystąpił do European Chicken Commitment, czyli europejskiej inicjatywy, której celem jest poprawa dobrostanu kurcząt mięsnych.

>

European Chicken Commitment

Przystąpienie do European Chicken Commitment nie oznacza po prostu deklaracji, że zwierzęta będą lepiej traktowane. Jest to zobowiązanie, które sieć zrealizuje do 2026 roku. Carrefour zobowiązał się, że w ramach wspólnych działań wszystkie produkty świeże, mrożone oraz produkty przetworzone marki własnej Carrefour, w których składzie znajduje się min. 50% mięsa z kurcząt, będą spełniały zobowiązania tej inicjatywy, obejmujące takie kwestie, jak: stosowanie się do wszystkich praw i regulacji UE związanych z dobrostanem zwierząt niezależnie od kraju produkcji; wprowadzenie maksymalnej gęstości hodowlanej wynoszącej 30 kg/m2 lub mniej; stosowanie wyłącznie tych ras, które wykazują się lepszym poziomem dobrostanu; spełnianie poprawionych standardów środowiskowych, m.in. dotyczących oświetlenia czy karmienia; przyjęcie ogłuszania w kontrolowanej atmosferze z użyciem obojętnego gazu, systemów wielofazowych lub efektywnego ogłuszania elektrycznego bez inwersji przyżyciowej; wykazywanie stosowania się do powyższych standardów poprzez uczestnictwo w zewnętrznych audytach oraz coroczne publikowanie raportów potwierdzające postęp w dążeniu do spełniania powyższych wymagań.

>

Aktualne wiadomości handlowe sieci