Auchan prezentuje najnowszy raport społecznej odpowiedzialności

Auchan od dłuższego czasu wspiera wszelkie inicjatywy mające na celu polepszenie dobrostanu nie tylko swoich klientów, ale całego społeczeństwa. Jak się okazuje, robi to z dużym powodzeniem. Wszystko to za sprawą społecznej odpowiedzialności firmy, realizowanej przez strategię projektu przedsiębiorstwa Auchan 2020. Jakie wyniki osiągnięto w latach 2018-2019?

Działania firmy społecznie odpowiedzialnej

Auchan zgodnie ze swoją strategią stara się promować dobrą i zdrową żywność, która będzie atrakcyjna dla klientów nie tylko ze względu na ciekawe propozycje smakowe, ale także ze względu na cenę, którą muszą za nią zapłacić. „Zgodnie z założeniami strategicznego projektu przedsiębiorstwa Auchan 2022, CSR jest i będzie nieodłączną częścią wszystkich decyzji biznesowych, które podejmujemy. Chcemy coraz lepiej i szybciej odpowiadać na nowe trendy i zmieniające się oczekiwania konsumentów. Skupiamy się na promowaniu dobrej i zdrowej żywności − w przystępnej cenie, budując w tym celu partnerstwa z lokalnymi i krajowymi producentami oraz dostawcami. W ten sposób przyczyniamy się do rozwoju gospodarczego i ożywienia społeczności lokalnych. Przeciwdziałamy marnowaniu żywności poprzez konkretne działania oraz walczymy z nadmiernym użyciem plastiku - mamy konkretne realizacje w tym obszarze, o którym można poczytać w Raporcie. Bardzo ważne jest również dla nas jest zmniejszenie naszego śladu węglowego. W centrum naszej działalności zawsze stawiamy ludzi, tworzymy dobre miejsca pracy, promujemy równe szanse i różnorodność, rozwój i szkolenia. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że razem realnie przyczyniamy się do poprawy życia mieszkańców, a to jest najważniejszy cel naszej transformacji.” mówi Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska.

Codzienne działania Auchan

Nowy raport Auchan pozwala na spojrzenie na działalność firmy z perspektywy klienta. Co więc w praktyce oznacza CSR? Z pewnością promowanie dobrego jedzenia. Do 2022 roku wszystkie produkty marki własnej oznaczone będą etykietą Nutriscore, a także wprowadzone zostaną kolejne produkty marki Pewni Dobrego. Sieć supermarketów walczy także z nadmiarem plastiku, dlatego do zakończenia działań, deklarują oni, że 100% opakowań marki własnej będzie nadawało się do recyklingu, ponownego użycia lub na kompost. Dodatkowo nastąpi zmniejszenie śladu węglowego, co jest ważne z perspektywy ekologii. Wszystkie działania są konsekwencją polityki i gotowości do podejmowania ważnych tematów i dążenia do celów stawianych firmom społecznie odpowiedzialnym. Raport na temat Zrównoważonego Rozwoju zawiera również wzmiankę o współpracy z różnymi podmiotami zaangażowanymi w sprawy społeczne. Fundacja Auchan prowadzi działania na rzecz młodzieży z różnymi partnerami, organizacjami charytatywnymi oraz stowarzyszeniami i fundacjami działającymi lokalnie m.in. PAH i jego program Pajacyk, SOS Wioski Dziecięce, DKMS, PCK, czy Federacja Polskich Banków Żywności.

Kategorie

Ostatnie wpisy

    Aktualne wiadomości handlowe sieci