25. urodziny Auchan

29.04.2021

|

Sieci handlowe

25. urodziny Auchan

Auchan świętuje 25 lat obecności na polskim rynku! Co zmieniło się w sieci przez ten czas?

Auchan – lider na polskim rynku

W ciągu ostatnich 25 lat Auchan stał się jednym z największych graczy na rynku polskim. Działa wielokanałowo, zbierając różne doświadczenia klientów. Bieżące śledzenie trendów pozwala sieci na ciągłe ulepszanie swoich sklepów i budowanie postaw konsumenckich, które służą nie tylko życiu społecznemu, ale także środowisku.

Rozwój sklepów Auchan

Na ten moment Auchan Retail Polska to 116 punktów sprzedaży, czyli hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych (Moje Auchan) i typu convenience store (Easy Auchan na stacjach bp) oraz sprzedaż e-commerce Auchan Direct.pl. Na ten moment sieć skupia się na rozwoju sklepów franczyzowych. W ciągu najbliższych 5 lat otwartych zostanie łącznie 300 sklepów w tym systemie.

Pracownicy to podstawa funkcjonowania Auchan Retail Polska

Kierownictwo Auchan Retail Polska swój sukces przypisuje ludziom, którzy dla nich pracują. „W centrum naszej działalności zawsze stawiamy ludzi, a nasi współpracownicy to największa wartość naszej firmy. Zwłaszcza w tym trudnym, bezprecedensowym czasie pandemii, zawsze są na pierwszej linii w naszych sklepach i w logistyce, zapewniając codzienne zaopatrzenie sklepów i doskonałą obsługę klientów. To oni są prawdziwymi cichymi bohaterami, którym należy się ogromne uznanie, szacunek i wdzięczność z naszej strony.” mówi Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska. Taka postawa jest w Auchan bardzo szanowana. Sieć zatrudnia blisko 20 tysięcy osób, a 90% spośród nich jest zatrudnionych na umowę o pracę na czas nieokreślony. Z kolei ponad 80% ma umowy na pełen etat. Co ciekawe, ponad 60% managerów firmy to kobiety!

Przyspieszony proces digitalizacji

Pandemia sprawiła, że Auchan znacząco przyspieszył proces digitalizacji swojej sieci w Polsce. Co prawda Auchan jako jedna z pierwszych sieci w Polsce wprowadziła usługę zakupów online (już 10 lat temu), jednak od tego czasu cały czas poszerza swoją strefę e-commerce. „Rok 2020 był przełomowy dla rozwoju Auchan w obszarze e-commerce. Wielu klientów dokonało swoich pierwszych zakupów online w efekcie pandemii, a biorąc pod uwagę wygodę tego kanału, można się spodziewać, że nadal chętnie będą go wybierać. Sprzedaż przez Internet jest obecnie jednym z kluczowych elementów naszej strategii rozwoju. W nadchodzącym okresie chcemy skupić się na doskonaleniu strony operacyjnej naszych usług, m.in. skróceniu czasu dostaw od momentu zamówienia oraz zwiększeniu dostępności oferowanych produktów.” Opisuje Małgorzata Piekarska, dyrektorka Marki/Klienta/Data/Digital/ IT/Projektów Auchan Retail Polska. Co więcej, Auchan się nie zatrzymuje. Poszerza usługę Click&Collect, a także rozwija swoją współpracę z marką Glovo.

Realizowane założenia Auchan

Auchan w swojej strategii zawarł założenie, że będzie promować zdrowe, dobre i lokalne produkty. Jest to oczywiście odpowiedź na potrzeby konsumentów, które zauważalne są od kilku lat. Właśnie dlatego sieć wprowadziła markę własną „Pewni Dobrego”, która oparta jest na współpracy z wybranymi producentami, działającymi lokalnie. „Pewni Dobrego” to obecnie ponad 250 produktów z doskonałym składem. Auchan działa także na rzecz planety. Wspiera walkę z niemarnowaniem żywności, m.in. poprzez współpracę z Federacją Polskich Banków Żywności i aplikacją Too Good To Go, a także edukuje konsumentów w zakresie recyklingu odpadów.