Na to pytanie twierdzącej odpowiedzi chce udzielić sieć Kaufland. Do swoich sklepów w Niemczech wprowadza nową odmianę ziemniaków, która zawiera niemal 15 proc. mniej węglowodanów. Najpopularniejsze odmiany ziemniaków dostarczają w 100 gramach około 70 kalorii, a nowa odmiana zawiera niespełna 60 kalorii. To odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy coraz bardziej zwracają uwagę na wartości odżywcze w spożywanych daniach.
Mniej węglowodanów, mniej smaku?
Sieć zapewnia, że nowa odmiana ziemniaków powstaje w zgodzie ze wszystkimi ekologicznymi standardami i doskonale nadaje się do smażenia, pieczenia czy gotowania. Jednocześnie nie powinniśmy narzekać na ich smak, bo pomimo mniejszej zawartości kalorii, ziemniaki mają nie odbiegać w tym względzie od tradycyjnych kartofli.
Póki co klienci w Polsce nie będą mogli jednak sprawdzić w praktyce, jak w kuchni wypadają ziemniaki z nowej odmiany. Aktualnie nowy produkt jest dostępny wyłącznie w Niemczech, ale jest tylko kwestią czasu, kiedy zawitają one na półkach sklepów Kaufland także w Polsce. Warto mieć jednak na uwadze fakt, że najczęściej to sposób obróbki ziemniaków (np. smażenie w głębokim tłuszczu) wpływa na wysoką kaloryczność dania, a frytki z nowej odmiany warzywa nie będzie daniem dietetycznym.
Inspiracje fit
„W zdrowej diecie zdrowy duch” – pod takim hasłem Kaufland opublikował niedawno katalog, w którym znajduje się szereg inspiracji kulinarnych w duchu fitness. Znajdują się w nim prezentacje wybranych produktów oraz przepisy na dania o obniżonej wartości energetycznej. Potwierdza to, że także w Polsce Kaufland w coraz większym stopniu adresuje swoją ofertę do osób dbających o linię.