Hity literatury w Biedronce

Zwiększanie dostępności literatury wywiera pozytywny wpływ na ilość czytanych przez społeczeństwo książek. Poza nowościami czytelniczymi, dużą popularnością cieszą się uznane w Polsce i na świecie klasyki i bestsellery. Wystarczy wymienić ich tytuły, aby przyprawić potencjalnych czytelników o szybsze bicie serca.

Nagrody Nike już za nami

Prawdziwych miłośników literatury z pewnością zainteresowały zatem tegoroczne nominacje do Literackiej Nagrody Nike, która była już 22. edycją tego plebiscytu. Z nominowanych 20 tytułów, w finałowej siódemce znalazły się trzy tomy poezji, tyleż samo książek z krótkimi formami prozatorskimi oraz jedna biografia. 7 października jury wyłoniło tegorocznego laureata nagrody, którym został Marcin Wicha, za swoją książkę "Rzeczy, których nie wyrzuciłem".

Po książki do… Biedronki

Wielkim ukłonem w stronę fanów literatury polskiej, było zatem wprowadzenie przez popularną sieć sklepów Biedronka trzech tytułów nominowanych do Literackiej Nagrody Nike. Książki trafiły do sprzedaży 8 października, po ogłoszeniu zwycięzcy tego prestiżowego literackiego wyróżnienia. Znalazły się wśród nich następujące tytuły:

  • "Nie hańbi!" Olgi Gitkiewicz,
  • "Foucault w Warszawie" Remigiusza Ryzińskiego,
  • zbiór opowiadań "Mikrotyki" autorstwa Pawła Sołtysa.

Przystępna cena książek, wynosząca jedynie 24,99 zł, z pewnością będzie miała pozytywne odzwierciedlenie w ilości sprzedanych egzemplarzy.

Nie tylko Słodziaki

Co ciekawe, systematyczną sprzedaż książek, sieć sklepów Biedronka prowadzi już od 2009 roku, kiedy w strefie rozrywki pojawiają się odpowiednio dobrane publikacje. Trafiały tam nie tylko światowe bestsellery, bijące prawdziwe rekordy popularności, ale również klasyki polskiej literatury pięknej, w tym tomiki poezji.

Sieć sklepów podejmuje również cykliczne działania o ogólnopolskim zasięgu, których głównym celem jest rozpowszechnianie idei czytelnictwa. Wśród tego rodzaju przedsięwzięć można wymienić konkurs na książkę adresowaną do dzieci "Piórko", projekt "Książka na św. Jana" czy akcję "Ostry Dyżur Literacki". Trwający aktualnie program lojalnościowy "Gang Słodziaków" oraz wprowadzona dzięki niemu książka, również zmierzają do spopularyzowania idei czytania w gronie rodziny.

Kategorie

Ostatnie wpisy

    Aktualne wiadomości handlowe sieci