W pierwszej kolejności, Biedronka zapowiedziała zmiany dotyczące produktów sprzedawanych pod markami własnymi sieci. Już od kilku dni w sklepach zaczynają pojawiać się produkty o zmienionym składzie, a ich wpływ na środowisko naturalne będzie zdecydowanie mniej szkodliwy niż dotychczas. Chociaż nie są to pierwsze tego typu działania sieci, to istotne przyspieszenie w tym temacie może zwiastować kolejne zmiany w przyszłości.
Mniej plastiku w łazience i kuchni
Do odświeżonych, bardziej ekologicznych produktów w Biedronce należą m.in. patyczki higieniczne Dada i Carea. Dotychczas do ich produkcji używano przede wszystkim plastiku, a obecnie jest to bawełna i papier. Tylko ta zmiana spowoduje, że na wysypiska oraz do rzek i oceanów trafi aż o przeszło 330 ton plastiku rocznie mniej!
Kosmetyki oraz środki czystości sprzedawane pod markami BeBeauty, Dentix oraz Cler nie będą już zawierały otrzymywanych z plastiku mikrogranulek. Te mikroskopijne cząsteczki były istotnym składnikiem m.in. peelingów, żeli do mycia ciała czy past do zębów, a po zmianach zastąpią je drobinki naturalne. Te zmiany pozwolą zaoszczędzić kolejne 1,5 tony plastiku.
To jednak nie koniec modyfikacji receptur czy opakowań produktów w największej sieci dyskontów w Polsce. Popularne tabletki do zmywarek Kraft nie będą już pakowane w plastikową folię. Zamiast tego producent będzie wykorzystywał folię rozpuszczalną, co przełoży się na zmniejszenie zużycia plastiku o przeszło tonę w skali roku. Biedronka obrazuję tę zmianę porównując tę ilość do wagi około 13… delfinów.
Zmiana składu, a jakość produktów
Sieć zapewnia, że wraz z ograniczeniem wykorzystania plastiku, produkty nie ucierpią na jakości. Dzięki temu chętnie kupowane patyczki higieniczne czy środki czystości wciąż mają spełniać oczekiwania klientów, a jednocześnie w zdecydowanie mniejszym stopniu wpływać na degradację środowiska naturalnego. Z drugiej strony Biedronka i tak musiałaby zrezygnować z plastiku w związku z regulacjami Parlamentu Europejskiego, obecne działania są więc tylko przyspieszeniem tych działań.
Jednocześnie zaprezentowane zostały także ceny produktów, wytwarzanych już w proekologicznym duchu. Za opakowanie patyczków higienicznych marek Dada oraz Carea zapłacimy 2,49 zł, a za pudełko 27 sztuk tabletek do zmywarek Kraft Ultimate - 16,99 zł. Cena ta nie zmieniła się od wprowadzenia produktu do oferty, na początku 2019 roku. Za bycie bardziej „eko” nie zapłacimy więc przy kasie wyższych niż dotychczas rachunków.