Biedronka bardziej eko

O szkodliwym wpływie plastiku na środowisko mówi się ostatnio tak dużo, że mało kto nie wyrobił sobie jeszcze w tym temacie zdania. Kilka tygodni temu Parlament Europejski zdecydował, że już od 2021 roku zakazana będzie sprzedaż jednorazowych sztućców, patyczków do uszu czy słomek wykonanych z tego tworzywa. Do proekologicznego frontu dołączyła także Biedronka, która zapowiada zmiany w swojej ofercie.

W pierwszej kolejności, Biedronka zapowiedziała zmiany dotyczące produktów sprzedawanych pod markami własnymi sieci. Już od kilku dni w sklepach zaczynają pojawiać się produkty o zmienionym składzie, a ich wpływ na środowisko naturalne będzie zdecydowanie mniej szkodliwy niż dotychczas. Chociaż nie są to pierwsze tego typu działania sieci, to istotne przyspieszenie w tym temacie może zwiastować kolejne zmiany w przyszłości.

Mniej plastiku w łazience i kuchni

Do odświeżonych, bardziej ekologicznych produktów w Biedronce należą m.in. patyczki higieniczne Dada i Carea. Dotychczas do ich produkcji używano przede wszystkim plastiku, a obecnie jest to bawełna i papier. Tylko ta zmiana spowoduje, że na wysypiska oraz do rzek i oceanów trafi aż o przeszło 330 ton plastiku rocznie mniej!

Kosmetyki oraz środki czystości sprzedawane pod markami BeBeauty, Dentix oraz Cler nie będą już zawierały otrzymywanych z plastiku mikrogranulek. Te mikroskopijne cząsteczki były istotnym składnikiem m.in. peelingów, żeli do mycia ciała czy past do zębów, a po zmianach zastąpią je drobinki naturalne. Te zmiany pozwolą zaoszczędzić kolejne 1,5 tony plastiku.

To jednak nie koniec modyfikacji receptur czy opakowań produktów w największej sieci dyskontów w Polsce. Popularne tabletki do zmywarek Kraft nie będą już pakowane w plastikową folię. Zamiast tego producent będzie wykorzystywał folię rozpuszczalną, co przełoży się na zmniejszenie zużycia plastiku o przeszło tonę w skali roku. Biedronka obrazuję tę zmianę porównując tę ilość do wagi około 13… delfinów.

Zmiana składu, a jakość produktów

Sieć zapewnia, że wraz z ograniczeniem wykorzystania plastiku, produkty nie ucierpią na jakości. Dzięki temu chętnie kupowane patyczki higieniczne czy środki czystości wciąż mają spełniać oczekiwania klientów, a jednocześnie w zdecydowanie mniejszym stopniu wpływać na degradację środowiska naturalnego. Z drugiej strony Biedronka i tak musiałaby zrezygnować z plastiku w związku z regulacjami Parlamentu Europejskiego, obecne działania są więc tylko przyspieszeniem tych działań.

Jednocześnie zaprezentowane zostały także ceny produktów, wytwarzanych już w proekologicznym duchu. Za opakowanie patyczków higienicznych marek Dada oraz Carea zapłacimy 2,49 zł, a za pudełko 27 sztuk tabletek do zmywarek Kraft Ultimate - 16,99 zł. Cena ta nie zmieniła się od wprowadzenia produktu do oferty, na początku 2019 roku. Za bycie bardziej „eko” nie zapłacimy więc przy kasie wyższych niż dotychczas rachunków.

Kategorie

Ostatnie wpisy

    Aktualne wiadomości handlowe sieci