Dlaczego sklepy organizują wyprzedaże?

Wyprzedaż to świetny sposób na przyciągnięcie Klientów. Wiele osób uważa, że obniżki są idealnym momentem na zakupy i czystą oszczędnością dla kupujących. Rzeczywiście tak jest, jednak warto mieć świadomość, że sklepy również sporo zyskują na takich promocjach. Dlaczego organizowane są wyprzedaże? Czy ktoś na nich traci?

Czy sklep traci na obniżkach cen?

Obniżki sezonowe potrafią być bardzo imponujące. Czasami rabaty sięgają 50,60, a nawet 80%. Wydawać by się mogło, że sklep oddaje wtedy wszystko po kosztach produkcji. Nic bardziej mylnego! Sprzedawcy wcale nie tracą, a wręcz przeciwnie, dobrze zarabiają na akcjach rabatowych, gdyż wtedy sprzedaż idzie bardziej na ilość niż na jakość. Tłumy w sklepach w trakcie wyprzedaży mówią same za siebie. Sklepom naprawdę się to opłaca. Kupując jakiekolwiek ubranie czy dodatek, musisz pamiętać, że oprócz kosztu materiału płacisz także za marżę sklepu oraz za markę. Wyprodukowanie jednego t-shirtu kosztuje zwykle kilka złotych, a Ty nawet w promocji kupujesz go za kilkanaście czy kilkadziesiąt, więc sklep zarabia na nim całkiem dużo.

Czyszczenie magazynów

Różne marki organizują wyprzedaże, aby pozbyć się starego asortymentu i zamienić go na nową kolekcję. Żaden sklep nie ma tyle miejsca, aby pomieścić kilka kolekcji na raz, a jak wiadomo trendy zmieniają się wraz z sezonem. Niektóre ubrania są chowane i wystawiane po raz kolejny po kilku miesiącach, jednak zazwyczaj marki decydują się na czyszczenie magazynów i obniżenie cen.

Wyprzedaże przyciągają Klientów

Kolejną kwestią dotyczącą wyprzedaży jest przyciągnięcie Klienta. Czasami zdarza się, że zapomniany sklep robi dużą obniżkę, dzięki czemu znów zaczyna odwiedzać go coraz więcej osób. To dobry sposób na przypomnienie o sobie lub wskazanie Klientom, że warto tam zaglądać, ponieważ można upolować ciekawe kąski w dobrej cenie.

Korzystaj z serwisów rabatowych, newsletterów i programów lojalnościowych

Pamiętaj, że kiedy kupujesz w Internecie, warto jest zwrócić uwagę na różnego rodzaju serwisy rabatowe, na których można znaleźć kody uprawniające do różnych rabatów. Może być to oferta na minus 5,10,15 czy 20% lub darmowa dostawa do każdego zamówienia. Takie akcje organizowane są zazwyczaj w sieci, jednak czasami można znaleźć kody do sklepów stacjonarnych. Warto także dodać się do newsletterów różnych marek lub udostępnić im swój numer telefonu, na który spływać będą oferty specjalne. Jeżeli lubisz polować na okazje, zapisz się także do programów lojalnościowych. Niektóre firmy organizują wyprzedaże tylko dla swoich stałych Klientów, więc warto mieć u nich taki status.

Kategorie

Ostatnie wpisy

    Aktualne wiadomości handlowe sieci