Pomysły na wegańskie przekąski

2019-03-12

|

Kuchnia

Pomysły na wegańskie przekąski

Wegańskie przekąski kojarzą się z sałatkami, smażonym tofu lub pieczonymi warzywami. Wege przysmaki nie muszą być jednak nudne! Wystarczy kilka chwil, trochę inwencji twórczej, składniki roślinnego pochodzenia i można wyczarować w kuchni prawdziwe smakołyki. Jeśli nie jecie produktów pochodzenia zwierzęcego lub zapraszacie na imprezę gości, którzy są weganami, sprawdźcie przepisy, które przygotowaliśmy.

Dobrym pomysłem na wegańską imprezę są pasty kanapkowe. Można je zjeść zarówno z nachosami lub z pieczywem. Ze stołów najszybciej znika guacamole, czyli pasta z awokado, kolendrą, limonką, szalotką i papryczką chili. Jeśli chcecie zaskoczyć gości zróbcie tapenadę – czyli pastę z czarnych oliwek. Wystarczy umieścić w blenderze kielichowym szklankę drylowanych czarnych oliwek, łyżeczkę kaparów, dwa ząbki czosnku, szczyptę soli, pół łyżeczki pieprzu i pięć łyżek dobrej oliwy z oliwek. Całość należy zmiksować i podawać ze świeżym pieczywem.

Sprawdzoną przekąską na imprezę bądź rodzinny seans przed telewizorem są wegańskie nuggetsy. Zamiast mięsa z kurczaka, rolę główną odgrywają tu grzyby – pieczarki lub boczniaki. Wystarczy pokroić wybrane grzyby na kawałki o grubości ok. 2 centymetrów. Do 5 łyżek mąki z ciecierzycy (lub jaglanej) dodaj pół szklanki wody, szczyptę pieprzu cayenne oraz soli i dokładnie wymieszaj. W drugiej misce połącz ze sobą łyżkę suszonego oregano i bazylii, łyżeczkę papryki słodkiej i ostrej, dwie łyżki płatków drożdżowych, łyżkę siemienia lnianego, sproszkowany czosnek i łyżkę wegańskiego parmezanu. Grzyby zanurz w masie z ciastem, a potem dokładnie obtocz w przyprawach. Smaż z dwóch stron na złoty kolor. Spokojnie! Wcale nie musi to być bomba kaloryczna. Jeśli dbacie o linię, zamiast smażyć – umieśćcie panierowane grzyby w piekarniku nagrzanym do 220 stopni Celsjusza na 15-17 minut.

Jeśli macie ochotę na coś słodkiego, sięgnijcie po wegańskie ciastka bananowe. Przepis jest banalnie prosty, a wykonanie ciastek zajmie tylko kilka chwil. Na początku rozgrzej piekarnik do 180 stopni Celsjusza, a blachę wyłóż papierem do pieczenia. Dużego banana rozgnieć widelcem. Do przygotowania ciastek najlepiej nadają się dojrzałe banany - czyli takie, których skórka pokryła się już brązowymi plamkami. Są słodsze i bardziej miękkie. Dodaj do niego ok. 100 gramów płatków owsianych, 60 gramów rozdrobnionych orzechów włoskich, garść rodzynek, odrobinę soli i łyżeczkę cynamonu. Dokładnie wymieszaj składniki. Teraz uformuj niewielkie kulki, umieść na blasze do pieczenia i spłaszcz na grubość ok. 1 cm. Piecz 20 minut. Podawaj po ostudzeniu.