Strona główna >Blog >Czas wolny >Lody Ekipa - na czym polega fenomen lodów ekipy? Gdzie kupić w najlepszej cenie?

Lody Ekipa - na czym polega fenomen lodów ekipy? Gdzie kupić w najlepszej cenie?

Chyba nie ma w Polsce nikogo, kto nie słyszałby o lodach Ekipy. Jednak nie wszyscy wiedzą, skąd wzięło się szaleństwo związane z tym produktem oraz na czym tak naprawdę polega. Cóż, młodzi są przekonani, że zrozumieć to mogą tylko oni - a dorośli? Dla nich przygotowaliśmy ten artykuł.

To szaleństwo się nie kończy. O co chodzi w akcji marki "Koral"?

Aby zrozumieć, na czym polega fenomen lodów Ekipa należy cofnąć się do… własnego dzieciństwa. Jeśli upływało ono w latach dziewięćdziesiątych, z łatwością jesteśmy w stanie zrozumieć, jak bardzo niektóre słodycze miały moc: jednoczenia całego pokolenia dzieci "na podwórku" we wspólnym doświadczaniu danego smaku, ale i też pewnego snobizmu. Jeśli udało się "upolować" gumę z historyjką obrazkową, której do tej pory nie znalazł nikt, albo kupić batonika, na który przeważnie należało zbierać dwudniowe kieszonkowe - otrzymywało się status osoby wyróżnionej. Przynajmniej na chwilę.

Dzieci dojrzewające w dniu dzisiejszym mają wszystko - tak przynajmniej zwykło się mówić. I pod względem materialnym faktycznie może być to prawda. Półki w sklepach uginają się od słodyczy, chipsów, kolorowych napojów, ale też magazynów, ubrań, zabawek, gadżetów elektronicznych i wielu innych produktów kierowanych stricte do tej grupy odbiorców. Oczywiście niektóre rodziny są bardziej majętne, inne mniej - dlatego nie wszyscy mogą sobie pozwolić na sezonowe zmienianie markowych butów czy najnowszy model modnego smartfona. Nie zmienia to jednak faktu, że produkty te są powszechnie dostępne i relatywnie tanie. Konsumpcjonizm sprawił, że posiadanie jest "fajne", ale… bardzo krótko, bo już atakują nas kolejne bodźce. Jak zatem przykuć uwagę odbiorców na dłużej?

Lody znikają - dlaczego? Co sprawiło efekt niedostępności?

Lody Ekipy są produktem doskonale przemyślanym, jak podkreślają to specjaliści od marketingu. Przede wszystkim, działa tu element tzw. marketingu rekomendacyjnego. Czyli marketingu wykorzystującego potencjał perswazyjny danej osoby, w tym przypadku kilku osób, czyli Ekipy Friza. Jest to grupa influencerów zamieszczających swoje treści na YouTube, które chętnie są oglądane przez nastolatków.

Drugim zastosowanym chwytem marketingowym jest reguła niedostępności, która łącznie z doskonale dobraną przez Koral współpracą ze strony młodych influencerów wywołała obecne szaleństwo.

Z początku lody Ekipa zniknęły, bo… miały zniknąć. W sieci Biedronka, a później w Lidl pojawiła się ich limitowana ilość - gdy zostały wykupione, papierki po nich pojawiły się w serwisach aukcyjnych, gdzie niektóre sprzedały się za oszałamiającą kwotę… 250 tysięcy złotych.

Następnie, gdy zaczęły się pojawiać w hurtowniach, wyczuwający "gorący towar" sprzedawcy wykupywali duże ilości produktów, aby włączyć je do swojej oferty w sklepach - począwszy od małych osiedlowych na dużych supermarketach kończąc. W efekcie lody Ekipa przestały być łatwo dostępne w hurtowniach, a spirala niedostępności coraz bardziej się nakręcała.

Fenomen lodów Ekipy. Jak oceniany został pomysł firmy Koral?

To, w jaki sposób jest oceniany pomysł lodów Ekipy zależy od tego, jaką grupę osób zapytamy. Specjaliści od marketingu uważają, że jest to perfekcyjnie przeprowadzona akcja marketingowa, której nic nie można zarzucić. Chwalą umiejętny dobór partnerów, który marce Koral nie powiódł się tak od wielu lat, a także idealne wpasowanie się w gusta młodych odbiorców. Na tę skalę trudno szukać podobnej akcji w Polsce, na dodatek krajowego produktu.

Z pewnością z popularności tych mrożonych słodyczy cieszą się również sprzedawcy, którzy bezustannie są pytani o lody Ekipy. Gdzie kupić towar pozostaje dla nich z pewnością wyzwaniem, jednak jeśli już się to uda - krociowe zyski murowane.

Najbardziej ambiwalentnie nastawioną do całej akcji grupą są rodzice nastolatków. Część z nich wcale nie pochwala zachwytu swoich latorośli całą Ekipą Friza, a całe szaleństwo wokół lodów uważają za "ogłupianie nastolatków", albo wręcz dowód na to, że obecne dzieci są wyjątkowo łatwe do zmanipulowania.

„Gdzie dostanę lody Ekipy” - częste pytanie

"Lody Ekipy - gdzie można kupić?" - to jedna z najczęściej wpisywanych w popularne wyszukiwarki fraz. Nic dziwnego - niedostępność super popularnych lodów Koral jest elementem strategii marketingowej tego produktu. Zatem: gdzie można znaleźć lody Ekipy? Przede wszystkim warto próbować w sklepach popularnych sieci handlowych. Zalicza się do nich bez wątpienia Biedronka, Dino, Lidl.

null/

Osiedlowe sklepy na franczyzie, takie jak Żabka, również posiadają w swoim asortymencie lody Ekipa. Gdzie kupić te mrożone słodycze będąc na dalekim wyjeździe? Cóż, lody Koral dostępne są tylko w naszym kraju - co również przyczynia się do ich popularności.

Pozycje obowiązkowe dla fanów Ekipy Friza i fenomen marki

Ekipa Friza to grupa influencerów zamieszczających filmiki na YouTube, przeważnie o lekkiej treści, tzw. pranków. To, co wyróżnia tę ekipę od innych jest to, że faktycznie jej członkowie się ze sobą przyjaźnią, a wspólne mieszkanie pod jednym dachem pozbawione jest dramatów i wulgarności charakteryzującej inne tego typu grupy. Ekipa Friza jest prężnie działającym marketingowym teamem, który obecnie zaczyna coraz śmielej sięgać również po starszego odbiorcę.

Z pewnością pozycją obowiązkową dla fanów Ekipy jest ich płyta (w najdroższej wersji kosztuje więcej niż 420 złotych!), a także przynajmniej raz spotkanie się ze swoimi idolami na żywo w ramach ich koncertów. Ekipa prowadzi swój własny sklep, w którego ofercie znajdują się ubrania (w tym dla dzieci), przybory szkolne, fotel gamingowy i różnorodne gadżety.

Zeszyty Ekipy - ile kosztują i gdzie można kupić

Drugim oprócz lodów fenomenem związanym z Ekipą są… zeszyty. Można je kupić za kilkadziesiąt złotych na serwisach aukcyjnych, a także w sklepach sieciowych (jeśli zdążymy przed innymi) za znacznie mniejsze pieniądze. Należy jednak mieć świadomość, że wyprodukowano ich a ten moment jedynie ok. 7 milionów sztuk, a nakład został w pełni rozprowadzony jeszcze przed połową sierpnia. Czy będą dodruki? Zapewne tak - jednak trudno powiedzieć, kiedy. Wnioskując na podstawie dotychczasowych sukcesów z Koralem można przyjąć, że jeszcze nim rozpocznie się rok szkolny.

Jakie jeszcze produkty sygnowane są marką?

Na stronie Ekipatonosi.pl każdy fan influencerów może skompletować pełen zestaw prawdziwego miłośnika Ekipy. Znajdziemy tu wszystko - przez t-shirty, bluzy, kurtki, czapki, poprzez etui na telefon, gumki do włosów i naklejki na fotelu gamingowym skończywszy.

Kategorie

Ostatnie wpisy

    Może cię zainteresować