Strona internetowa:

https://www.zabka.pl/

Liczba gazetek:

25

Żabka - promocje

Żabka regularnie organizuje promocje, których znakiem rozpoznawczym stały się tzw. wielosztuki. To okazja, aby nabyć produkty w atrakcyjnych cenach, ale pod warunkiem zakupu minimalnej – określonej w ofercie – ilości sztuk. Najczęściej o przecenach dowiemy się z gazetek promocyjnych, ale sieć ...

stawia także na kontakt z klientami poprzez aplikację mobilną. W sieci sklepów Żabka można także nabyć szereg produktów sygnowanych markami własnymi firmy.

Rozwiń tekst

O sieci Żabka

Żabka to sieć niewielkich, często osiedlowych sklepów, działających w modelu convenience. Pojęcie to oznacza małą placówkę handlową, zlokalizowaną zazwyczaj w dzielnicach mieszkaniowych oraz innych lokalizacjach, charakteryzujących się dużym natężeniem ruchu pieszego lub samochodowego. Pierwszą istotną siecią handlową tego typu na świecie była amerykańska 7-Eleven.

Żabka to największa pod względem liczby punktów sprzedaży sieć handlowa w Polsce. Według danych serwisu Gazetkowo.pl z marca 2019 roku, aktualnie otwartych jest 5.466 sklepów – w dużej części już pod nowym, odświeżonym logo. Sklepy są zlokalizowane w 671 różnych miastach i miejscowościach, a najwięcej z nich działa w Warszawie (544), Wrocławiu oraz Krakowie (po 265), a także Poznaniu (247) i Łodzi (242).

Od małego sklepu do wielkiej sieci

Twórcą sieci Żabka był Mariusz Świtalski, który w przeszłości odpowiadał za pojawienie się na rynku dyskontów spożywczych Biedronka. Od roku 1998 w którym zaczął działać pierwszy sklep, aż do roku 2007, firma pozostawała w rękach swojego założyciela. Wtedy to w firmie pojawił się nowy inwestor – czeski fundusz Penta Investment. Od tego czasu, właściciel zmieniał się jeszcze kilka razy, a dzisiaj większość udziałów należy do CVC Capital Partners.

Żabki od samego początku działają w modelu franczyzowo-agencyjnym. Oznacza to, że za prowadzenie poszczególnych punktów odpowiadają niezależni przedsiębiorcy, którzy dbają o zatrudnienie pracowników oraz odpowiednie zaopatrzenie. Dzięki silnemu marketingowemu wsparciu i rozpoznawalnej marce, jest to o wiele prostsze niż dla niezależnych sklepikarzy, którzy nie mogą liczyć np. na atrakcyjne rabaty przy hurtowych zakupach.