Media Markt analizuje zagadnienia dotyczące nauki zdalnej

Media Markt przeprowadził analizę dotyczącą technologicznych barier oraz wyborów Polaków w kwestii nauki zdalnej. Jest to wynik sytuacji związanej z pandemią, która obecnie dotyka nas wszystkich i towarzyszyć nam będzie przez kolejne miesiące.

Czy Polacy są gotowi na zdalne nauczanie?

Badanie dotyczące roli technologii w nauczaniu zdalnym przeprowadzono na zlecenie MediaMarkt w grudniu br. wśród rodziców dzieci i młodzieży do 18 roku życia. Rezultaty pokazują, że na tego typu edukację nie wszyscy są gotowi. 35% rodziców przyznało, że najpoważniejszą barierą jest dla uczniów zbyt wolny Internet. Co trzeci ankietowany uznał, że to błędy i braki w oprogramowaniu są największym wyzwaniem dla edukacji ich dzieci. Dodatkowo, ponad 15% Polaków uważa, że kłopotliwa jest obsługa software do nauki zdalnej. Dotyczy to w takim samym stopniu osób z podstawowym wykształceniem (21,4%), jak i wyższym (18,2%). Ciekawe jest także to, że co piąty Polak wskazuje na złą jakość dźwięku (19,4%) lub obrazu (16,3%) podczas lekcji online.

Od czego zależy jakość edukacji zdalnej?

Dziewięciu na dziesięciu ankietowanych przyznało, że jakość nauki zdalnej jest powiązana z tym, z jego sprzętu korzystają dzieci i nauczyciele. Ponad połowa (51,4%) oceniła ten wpływ na umiarkowany, a 38,3% na wysoki. Co trzeci uczeń wykorzystuje do nauki komputer stacjonarny, co piąty z tablet, a aż 60% wszystkich uczniów uczestniczy w lekcjach się przy pomocy laptopa. Większość rodziców (61,1%) potwierdza także, że laptop to najlepszy sprzęt do nauki. Jednym z narzędzi najczęściej używanych przez uczniów jest także smartfon (36,6%).

Jakie są trendy w sprzedaży elektroniki?

Badania wykazały, że obecnie 57% Polaków korzysta z urządzeń komputerowych częściej niż przed wprowadzeniem nauki zdalnej. Czy w związku z tym popyt na sprzęty do pracy w domu wzrósł? Jakie są obecnie trendy w sprzedaży elektroniki? O tym opowiada Friedrich Frank Chief Commercial Officer w MediaMarktSaturn Polska. „W sprzedaży widoczny jest trend większego zapotrzebowania na sprzęty biurowe dostosowane do pracy z domu. Od połowy marca br. bardzo dynamicznie rośnie popyt na urządzenia do nauki i pracy zdalnej takie jak laptopy, komputery, monitory i sprzęt do wideokonferencji - kamerki, zestawy słuchawkowe oraz inne akcesoria. Równie dużym zainteresowaniem cieszą się drukarki, urządzenia wielofunkcyjne czy oprogramowanie biurowo-szkolne. Wyraźny jest także trend w kierunku kompleksowej obsługi potrzeb konsumentów. Dotyczy to zarówno sprawnego procesu sprzedaży w różnych kanałach, jak również dostarczenia klientowi produktu wraz z kompletnym rozwiązaniem. Użytkownicy nowych technologii chcą od razu w pełni i bezpiecznie korzystać z możliwości zakupionych sprzętów. W związku z tym coraz więcej klientów jest zainteresowanych takimi usługami jak konfiguracja nowego laptopa, zabezpieczenie ekranu smartfona np. folią antybakteryjną czy dodatkowym ubezpieczeniem sprzęt.” mówi Friedrich Frank.

Kategorie

Ostatnie wpisy

    Aktualne wiadomości handlowe sieci