Czy Polacy są gotowi na zdalne nauczanie?
Badanie dotyczące roli technologii w nauczaniu zdalnym przeprowadzono na zlecenie MediaMarkt w grudniu br. wśród rodziców dzieci i młodzieży do 18 roku życia. Rezultaty pokazują, że na tego typu edukację nie wszyscy są gotowi. 35% rodziców przyznało, że najpoważniejszą barierą jest dla uczniów zbyt wolny Internet. Co trzeci ankietowany uznał, że to błędy i braki w oprogramowaniu są największym wyzwaniem dla edukacji ich dzieci. Dodatkowo, ponad 15% Polaków uważa, że kłopotliwa jest obsługa software do nauki zdalnej. Dotyczy to w takim samym stopniu osób z podstawowym wykształceniem (21,4%), jak i wyższym (18,2%). Ciekawe jest także to, że co piąty Polak wskazuje na złą jakość dźwięku (19,4%) lub obrazu (16,3%) podczas lekcji online.
Od czego zależy jakość edukacji zdalnej?
Dziewięciu na dziesięciu ankietowanych przyznało, że jakość nauki zdalnej jest powiązana z tym, z jego sprzętu korzystają dzieci i nauczyciele. Ponad połowa (51,4%) oceniła ten wpływ na umiarkowany, a 38,3% na wysoki. Co trzeci uczeń wykorzystuje do nauki komputer stacjonarny, co piąty z tablet, a aż 60% wszystkich uczniów uczestniczy w lekcjach się przy pomocy laptopa. Większość rodziców (61,1%) potwierdza także, że laptop to najlepszy sprzęt do nauki. Jednym z narzędzi najczęściej używanych przez uczniów jest także smartfon (36,6%).
Jakie są trendy w sprzedaży elektroniki?
Badania wykazały, że obecnie 57% Polaków korzysta z urządzeń komputerowych częściej niż przed wprowadzeniem nauki zdalnej. Czy w związku z tym popyt na sprzęty do pracy w domu wzrósł? Jakie są obecnie trendy w sprzedaży elektroniki? O tym opowiada Friedrich Frank Chief Commercial Officer w MediaMarktSaturn Polska. „W sprzedaży widoczny jest trend większego zapotrzebowania na sprzęty biurowe dostosowane do pracy z domu. Od połowy marca br. bardzo dynamicznie rośnie popyt na urządzenia do nauki i pracy zdalnej takie jak laptopy, komputery, monitory i sprzęt do wideokonferencji - kamerki, zestawy słuchawkowe oraz inne akcesoria. Równie dużym zainteresowaniem cieszą się drukarki, urządzenia wielofunkcyjne czy oprogramowanie biurowo-szkolne. Wyraźny jest także trend w kierunku kompleksowej obsługi potrzeb konsumentów. Dotyczy to zarówno sprawnego procesu sprzedaży w różnych kanałach, jak również dostarczenia klientowi produktu wraz z kompletnym rozwiązaniem. Użytkownicy nowych technologii chcą od razu w pełni i bezpiecznie korzystać z możliwości zakupionych sprzętów. W związku z tym coraz więcej klientów jest zainteresowanych takimi usługami jak konfiguracja nowego laptopa, zabezpieczenie ekranu smartfona np. folią antybakteryjną czy dodatkowym ubezpieczeniem sprzęt.” mówi Friedrich Frank.